Pesta Buku Selangor

Tadi sempat singgah di Pesta Buku Selangor, Kompleks PKNS, Shah Alam. Pengunjung masih tak ramai. Mungkin sebab hari kerja dan hari persekolahan. Esok mungkin ramai orang. Tak banyak penerbit yang ada. Aku tak nampak langsung booth DBP/Dawana. Sama ada aku yang tak nampak, ataupun mereka memang benar-benar tak ada. Booth CESB pun aku tak nampak gak. Yang aku nampak, booth PTS dan Jemari Seni. Sempat juga bertegur sapa dengan novelis Noor Suraya dan Ruby Hazry.

Pada mulanya aku tak perasaan sebab sibuk mengelak daripada agen-agen buku kanak-kanak yang suka kejar orang walaupun aku dah kata 'tak mengapa' dengan sopan sekali. Setiap kali pesta buku, aku memang tak gemar ler agen-agen yang suka kejar orang ni. Kalau dah kata tak mengapa, janganlah pergi tanya-tanya lagi 'ada anak umur berapa'. Tak faham bahasa ke kalau orang dah kata 'tak mengapa'? Memanglah buku-buku tu semua elok dan berguna bagi perkembangan bahasa Inggeris anak-anak. Tapi tengoklah harganya dulu. Siap ada ansuran lagi. Disebabkan harga minyak naik, aku memang tak terfikir langsung nak beli. Tunggulah harga minyak turun esok. Mungkin aku berminat.

Kiranya mood happy aku melihat buku di pesta buku selalu spoil disebabkan oleh agen-agen buku itu. Haiyoh!

P/S: Seorang rakan penulis telah bertugas di PBS hari Sabtu lepas. Katanya booth DBP/Dawana ada. Hmm...aku memang tak perasan ke ataupun promotion pesta kali ni tak happening? Ayashi desu!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap