Roti putih (traditional white bread)

Hari minggu lepas, sambil jaga Thaqif yang kena chicken pox, sempat lagi aku uli roti. Habis sakit dua-dua belah tangan. Siap kena minta urut lagi. Teruk juga nak buat roti rupa-rupanya. Tapi tengok dalam tv macam senang aje chef uli roti. Cara aku salah ke? Walau apa pun, berbaloilah juga usaha selama beberapa jam menguli roti. Dapatlah dalam dua buku roti.

Roti tu aku makan dengan sambal sardin. Syedap sampai menjilat jari...yumm. Walaupun crust roti dalam gambar ni nampak gelap sikit, rasanya tetap macam roti cuma tak rasa gebu aje. Kena lebih banyak praktis lepas ni nampaknya. Kalau selalu sangat uli roti, ada muscle lengan aku naik. Tak payah pergi gym pun tak apa...hahaha.

Lepas ni aku nak try buat dinner roll plak. Macam bun KFC tu pun nampak best juga. Anak-anak aku suka. Kalau kudrat masih bersisa, hujung minggu ni gak aku buat.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap