Apek oo Apek

Hari ni aku dapat satu pengajaran berharga. Sewaktu dalam perjalanan ke kelas tadi (sekrang aku kat computer lab kampus..tehehe...sempat lagi tuh), terserempak dengan jammed. Biasalah Jalan Loke Yew - jalan raja segala jammed. Masa nak lalu bulatan kecil yang nak ke Jalan Tun Razak tuh (aku tak tau bulatan apa namanya), punyalah banyak kereta sampai tak boleh nak lalu.

Tetiba ada sorang apek naik motor buruk sambil bawak bateri kereta dalam bakul motor. Tiba-tiba dia slow dan berhenti di tengah-tengah jalan. Aku mulalah mengata yang macam-macam. Apek ni...rosak plak ke motor dia kat tengah-tengah jalan ni? Kang kena sondol ngan lori kang ngeri plak aku nak nengok. macam-macam ler aku mengata si apek seluar pendek tuh.

Aku pandang ler dia ngan mulut aku yang kumat kamit tuh. Dia pun pandang aku dengan muka garang. Aku ingat dia marah aku. Ropanya dia suh aku lalu. Laaaa....ropa-ropanya dia bagi laluan pada kendeeraan datang dari arah Loke Yew untuk lalu.

Cayalah aku kat apek tuh. Sanggup berhenti tengah-tengah jalan halang kereta lain dari lalu semata-mata nak bagi kami lalu. Wa salute sama lu la apek. kalau lu tak wat, wa mesti lambat sampai kelas. Caiyok caiyok caiyok!

Moral of the story: Jangan pandang sebelah mata pada orang yang guna motor/kereta buruk. hati depa lebih besar daripada Bently ke, Brabus ke, Morano ke....Insaf la ek.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap