Novel Kafe

Kawan-kawan selalu tanya, bila bisnes ko nak start? Aku selalu jawab, tunggulah dulu. Modal tak cukup.


Rasanya dah lima tahun aku dok asyik ditanya soalan yang sama dan menjawab jawapan yang serupa. Makanya, hanya dalam satu malam, semasa aku tengah get ready untuk interview kerja, aku ambil keputusan untuk kick-off no matter what. Home based dulu. Sekurang-kurangnya aku dah menghampiri misi sebenar. Kalau tak mulakan dari sekarang, bila lagi.


Perasaan cuak memang ada. Siapa yang tak takut pada saingan. Semua bisnes memang nak buat untung. Tak pernah orang bisnes nak rugi. Bisnes macam aku ni memang dah meluas. Kat mana-mana orang dah buat. Jadi nak bersaing secara sihat, aku localize. Target market aku ialah sekitar kawasan umah dan kawasan yang berhampiran dengannya. Tak besar, tapi inilah tapak permulaan aku mengorak langkah lebih jauh.


Gambarimashou!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap