Rezeki lagi

Alhamdulillah...royalti novel remaja untuk tahun ni aku dah terima. Tak lah banyak mana, tapi ribuan lemon ler juga. Puas hati penat lelah aku selama ni. Bila tengok cek...lapang dada. Makin berkobar-kobar semangat aku nak menulis. Tambahan pula, tadi Cik Ann datang bersama sorang editor baharu PTS Pro. AKu lupa plak nama dia...gomen ne.

Cik Ann jemput menulis untuk Siri Idola dan Siri Kerjaya. Sebelum ni aku janji nak bagi dua manuskrip untuk Siri Usahawan Cilik. Tapi idea yang aku cadangkan, dah dibuat dek orang. Lantas Cik Ann cadangkan aku cuba dua lagi produk baharu yang lain. Makanya aku janji nak bagi satu manuskrip untuk Siri Kerjaya. Aku minta tempoh sampai ujung tahun ni. Insya-Allah!

Kalau tahun lepas, sebiji buku pun aku tak publish, tahun ni nampak gayanya, tiga daripada empat memang confirm terbit dalam tahun ni. Cuma satu tu aje yang masih dinilai. Kalau keempat-empat terbit tahun ni, tahun depan mau masyuk royalti aku....hahaha....Aku gila RM. Sapa yang tak? Meh sini buat pengakuan ikhlas...huhuhu. RM tuh sekadar kepuasan material. Kepuasan bukan material adalah apabila karya kita dibaca, dihargai dan dijadikan iktibar.

Dengan Cik Ann tadi aku tak berahsia dengan rancangan mega aku tahun depan. Dia pun setuju dengan tindakan yang aku nak ambil. Tujuan aku jelas dan logik. Kalau nak persoal, tunggu tahun depan, jika diizinkan tuhan.

Ulasan

  1. ni yang buat saya makin berkobar2 nak siapkan novel saya cepat2 nih. hehe..

    BalasPadam
  2. siapkan jgn tak siap...meh kita buat legasi di YI

    BalasPadam
  3. congrats kak. proud of u. -eta-

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap