Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2008

Hari Sabtu dan Ahad lalu aku menghabiskan masa di PBAKL 2008. Hampir separuh hari aku berada di sana. Hari Sabtu sebelum aku pergi kelas, aku tawaf kat PBAKL dulu. Terbanglah lebih kurang ni hyaku ringgito. Bila tiba hari Ahad, duit aku tinggal ju go ringgito...hahahaha. Nasib baik cukup untuk bayar novel terbaru Manaf Hamzah, Seteguh Waja Selembut Sutera. Sekarang ni aku tengah baca sedikit demi sedikit sebab tak ada masa.

Hari Ahad aku bertugas kat booth KN ngan Izzul. Waduh...cuak gak sebab aku tak biasa duduk kat situ ayu-ayu sambil tunggu orang suruh sign cek...eh buku. Aku lebih suka jual buku macam aku buat hari Sabtu masa Kak Puteri bertugas. Dengan cara itu, aku bleh menyamar dan bleh tanya pendapat pengunjung mengenai novel kegemaran mereka. Aku selesa cam ni daripada duduk menunggu...hehehehe.

Ramai juga rakan-rakan penulis dan rakan rewang blog aku jumpa hari tu. Inilah masa nak berjumpa, macam Hari Raya ler plak berjumpa setahun sekali. Tahun ni booth KN berjiran selang sepintu ngan CESB. Jadi ada lah sorang penulis CESB yang sesat buat promo buku KN kat situ...huwakakaka.

Anata wa (Zam san) okashii!

Mungkin hari Ahad depan, last day pesta, aku akan turun sekali lagi untuk dapatkan autograf Manaf Hamzah.

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap