20072007 dan Harry Potter

20072007...pada mulanya aku tak perasaan tarikh hari ni. Aku cuma perasan lepas melawat blog Najwa Aiman. Patutlah pagi tadi aku terima emel rakan sekelas yang tulis 20072007 masa kami sama-sama tengah diskus pasal presentation esok. Cantik nombor ni...ehehehehe. Memandangkan aku tak mengandung, dan dah tentu tak kan bersalin hari ni, aku berwawasan nak bersalin tahun depan pada tarikh 20082008 ataupun 080808. Sapa bleh bagi masa yang tepat untuk start proses? Wekeekekeke.....


Istimewanya hari ni, aku pegi tonton Harry Potter and the Order of the Phoenix tengah hari tadi. Betul-betul kamikaze. Nasib baik aku dah tender...wakakakaka. Kisah kali ni, bagi akulah, lebih sedih dan ganas daripada Goblet of Fire. Dulu aku sedih sebab Cedric Diggory mati. Kali ni aku sedih sebab Harry kehilangan bapa angkatnya, Sirius Black. Tragis gak dia mati. Kena sihir dengan Bellatrix - Death Eater yang juga sepupu Sirius. Kali ni juga mereka banyak menggunakan sihir mempertahankan diri.

Masa part Harry dapat tangkap Bellatrix dan nak balas kematian Sirius, aku teringat filem Star Wars. Anakin Skywalker bunuh orang gurun sebab seksa mak dia. Aku ingat Harry bunuh Bellatrix dan akhirnya tunduk pada Voldermort. Rupa-rupanya tak. Harry tak terpengaruh dengan bisikan Voldermort. Aku tak penah baca buku Harry Potter, sebab tu aku tak tau. Kawan aku pesan, kalau nak enjoy filem ni, jangan baca buku dulu. Kalau tak nanti mesti kempunan nak tengok babak yang tak difilemkan. Kalau satu buku nak difilemkan, 10 jam pun belum tentu cukup. Orang pun tak larat nak tonton lama-lama. Kematu ponggong. Kat dalam panggung tadi pun aku dah sejuk menggigil-gigil. Tak sabar aku nak tunggu filem seterusnya. Dua tahun lagi ke kena tunggu?
Mesti ada orang akan tertanya-tanya, banyaknya masa aku pegi menonton wayang. Masa tak banyak. Tapi aku tau cemana nak memanfaatkan masa. Lagipun dalam keadaan aku yang tertekan sebab nak kelas esok, sebab assignment tak siap, sebab kena deliver presentation first thing tomorrow morning, sebab nak siapkan novel, sebab nak habiskan kerja-kerja di opis sebelum aku blah, sebab nak commit menda-menda lain lagi...panjang lagi list aku nih...tapi tak pe...cukup sekadar ini aje...Maka aku pun upah diri aku ngan tengok wayang buat pelepas tension. At least, aku dah fresh sket untuk ke kelas esok.
Mulai minggu depan aku hibernate...jangan cari aku....Biar aku cari korang...wakakakak.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap