Majlis Pelancaran KDC

Alhamdulillah, segala-gala yang dirancang berjalan dengan lancar pada hari tersebut. Aku yang menyangka datang awal, rupa-rupanya dikejutkan dengan tetamu yang datang lebih awal. Wan dah terpacak di Burger King seawal jam 9.15 pagi lagi. Tabik kat Wan kerana bersusah-payah sampai begitu sekali...ekekeke. Bila aku sampai saja di lokasi, tangan aku menggigil-gigil. Tak kan stage fright kut. Entahnya, yang pasti aku rasa seriau semacam. Maklumlah aku bukannya biasa dan suka jadi tumpuan macam hari tu...eheheh.

Lebih kurang jam 10.30 pagi, majlis dimulakan dengan ucapan aluan oleh pengerusi majlis, siapa lagi kalau bukan si Izzul. Walaupun dah ada teks, tersasul-sasul gak makcik sowang ni...wekekeke. Jangan marah ek...gurau aje. Lepas habis Izzul cakap, Ryzall plak menyampaikan sebaris perenggan sambil tepuk tangan. Bingit tinge aku jap sebab dia berdiri sebelah aku.
Habis Ryzall cakap, giliran Mina Mahanie pula meluahkan perasaan gembiranya atas kelahiran SGK, novel pertama beliau dengan KN. Tiba giliran aku, hanya beberapa baris ayat saja. Itu pun aku kontrol ayu sebab gabra tuhan saja yang tahu. Yang aku ingat aku cakap terima kasih sampai tiga kali...heheh.
Selesai sahaja ucapan, maka majlis sain-menyain pun bermula. Naik lenguh jari aku. Tulisan pun dah tak standard lagi. Kekadang ejaan pun sampai tersilap. Minta mahaplah pada sesapa yang terkena tuh ek...tak biasa sign banyak 'cek'...huarhuarhuar.
Masa sign tuh sempat gak berkenalan. Maklumlah nak juga kenal siapa kawan 'kembar' aku yang sowang tuh. Sampai kena lepuk ler jugak sebab rehesia akhirnya terbongkar...hehe. Tahu tak Kak Notie tanya apa sampai serius gitu? Dia tanya, "Cupido tak nak sambung ke?" Gitulah kalo tak silap aku. Lepas kena lepuk tuh aku sebenonya ilang ingatan sat...tehehe.
Lepas dah sign novel, aku merayau-rayau beramah-mesra dengan tetamu yang hadir. Kebanyakan daripada mereka ialah penulis KN, pengikut blog Enigma, ahli kelab KN, geng Ulat Buku dan
tetamu jemputan lain. Antara yang hadir ialah Kak Noor Suraya (Jemari Seni) yang juga baru melancarkan novel beliau Surat Ungu Untuk Nuha minggu lalu. Amir Husaini, penulis Ombak Senja (Tintarona Publication) turut sudi menjengah majlis. Fikri sekeluarga turut memeriahkan suasana.
Terima kasih kepada rakan-rakan dan tetamu yang hadir yang sama-sama memeriahkan majlis.
P/S: terima kasih kepada teman-teman yang mengirimkan bingkisan ulang tahun. Kalian memang best bangat!

Ulasan

  1. hehehe... mana taknye...ada orang tu *jeling2 kat izzul* mintak tolong jadi 'jaga' hahaha

    apa2pun KDC mmg best!!... wan dah abis baca... pulun baca dlm satu mlm... jam 4.30 pagi tadi baru tido... sudahnye dtg opis pagi ni ngan mata mengantuk... :D

    BalasPadam
  2. Sempat pulak diambil gambar dari belakang... nasib baik tak nampak muka.. kekekekeke
    Anyway, tahniah dan teruskan berkarya

    BalasPadam
  3. tq ya'll kerana menghadirkan diri. appreciate it very very much!

    BalasPadam
  4. Salam Izza,

    TQ atas keychain yg cute tu. Dina buat keychain kunci keta. Maaf ler tak dapat datang awal,...gelabah cari org take over jaga anak pagi tu.

    Tak sempat nak baca KDC lagi. Jiran dah 'sambar' nak baca. Apa pun, sblm pesta buku, KDC mesti Dina khatamkan. Tahniah!

    BalasPadam
  5. izza,

    mana gabra... tengok macam maintain ayu aja, bercakap penuh keyakinan ala-ala juruhebah aja ahaks...

    tahniah sekali lagi

    BalasPadam
  6. dina...cupcake yg dina bg tu pun cute jugak. sayang nak mkn. kotak dia masih lagi sy simpan. cute sangat.

    terima kasih kak su. debar di dada hanya saya dan tuhan saja yg tahu..hehehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap