Hari Terakhir Pesta Buku 2007

Seawal jam 10.30 pagi aku dah sampai ke PWTC. Hari terakhir pesta, aku dapat duty baru iaitu di gerai PTS bagi mempromosikan AG dan juga novel-novel remaja terbitan PTS One yang lain. Pada mulanya kekok juga sebab aku biasa buat promosi untuk buku dan majalah separa ilmiah. Kaku jugak lah apda mulanya. Mujur ada Ann, Mazlia dan Ida yang sudi tunjuk ajar. Aku di situ tak lama. Pukul 1.30 tengah hari, aku terpaksa mengundurkan diri kerana terpaksa pulang awal, ada tamu nak datang. Waktu aku lepak sebentar di gerai Karnadya, hubby aku sms kata sepupunya tak jadi datang. Apa lagi, melompat kijang lah aku kat situ. Boleh bertapa di pesta hingga ke petang.

Tengah hari tu aku lunch bersama Norra Hassan. Baru nak menyuap sesudu dua, tiba-tiba aku teringkatkan seseorang yang sepatutnya aku jumpa hari itu, tapi aku terlupa. Lalu aku pun mendail nombor hp pakcik sekor ni. Ginilah gaya perbualan kami:

Aku: "Awak kat mana?
Pokcik Wawa: "Saya sedang minum.
"Aku : Saya pun minum juga."

Lalu aku pun pandang sekeliling nak mencari kelibat Pokcik Wawa. Punyalah lawak sebab dia sebenarnya duduk sebaris dengan aku di meja sebelah. Selalu perkara begini berlaku dalam filem ataupun drama ataupun novel. Tapi kali ni berlaku pada aku. Gelak sampai nak tercekik nasi goreng dalam mulut aku.

Lepas berjanji nak jumpa di CESB, aku menghabiskan nasi goreng mahal yang tak sesedap harganya itu. Selepas makan, kami terus ke CESB. Buat pertama kali aku dapat tengok Ahadiat Akashah dan Ujang berdiri sebelah-menyebelah. Lupa pula aku nak amik gambar. Mereka ni pernah jadi hero pujaan aku masa sekolah dulu...hehehehehe.

Sedang borak dengan Pokcik Wawa, Carrie muncul dan berbual-bual bersama Ujang. Aku dan Norra kembali ke booth Karnadya. Norra melepak di booth Fajar. Aku dapat jumpa Kak Ryn...akhirnya. Nasib baik tak kena debik cam Kak Ash hari tu...hehehe. Tapi Kak Ryn kata aku kecik. Kecik? Mak ai...laki aku kata aku gemuk dan beso. Hmmm...agaknya Kak Ryn buat bandingan dengan dirinya kut...wakakakak. Jangan marah Kak Ryn.

Dekat pukul 4 petang barulah aku balik. Penat giler. Udahlah baru abis exam sehari sebelum tu. Dengan tak cukup tidonya...Hari ni hingga Jumaat nanti aku mengikuti kursus di Shah Alam. Hari pertama kursus dah tersengguk-sengguk mengantuk. Rasa nak tongkat aje kelopak mata aku dengan batang mancis. Udahlah duduk depan sekali. Pn. Atiah jeling aje kat aku. Maaflah puan, tak cukup rehat...huaarghhhh.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap