Iftar di Cozy House

Semalam iftar di Cozy House, Great Eastern Mall tajaan bos Kaki Novel. Aku sampai setengah jam sebelum berbuka. Itu pun nyaris tak sampai sebab aku bengang ngan driver. Pertama kali jejak kaki kat situ, hilang arah sekejap aku. Tapi nasib baik bos bagi direction. Bila aku sampai, kak Wi dengan pasukannya dah tiba. Kak Puteri, bos KN dan beberapa orang kenalan dia pun dah sampai. Carrie sampai tak lama lepas tu. Cuma batang idung Izzul dan pasukannya saja yang tak tiba lagi. Full house! Sampai nak duduk pun belaga kerusi...ekekeke.

Rupa-rupanya Erra ngan Yusri pun ada kat situ. Erhemm...nak berbaik ke? Alhamdulillah. Bulan baik, niat baik pasti akan diberkati oleh Allah. Kami mendoakan yang terbaik buat kalian berdua. Amin. Kalau masa zaman kat uni dulu, pasti Yusri tuh dah lama aku serbu, minta autograph ngan bergambar. Tapi la ni...dah tua sket. Zaman seronok-seronok ala gitu-gitu Apek dah lama berlalu.



Berbalik kepada iftar tajaan bos KN tadi, lauk yang dipesan tiba satu persatu hingga memenuhkan meja sampai tak muat. Aku makan sambil riba Nurin. Nasib baik ada sup sayur ngan tauhu. Dia suka pulak tuh. Aku bagi semangkuk, terus diam layan diri walaupun tak nak duduk kat kerusi bayi. Terpaksalah minta tolong pada kak Wi amikkan makanan.



Izzul dan pasukannya tiba lewat sebab jalan sesak, ada kemalangan pulak tuh. Anak sapalah tu ek? Dia pun terpaksa riba puteri bongsunya yang sikit pun tak mau berenggang dari pangkuan bonda. Samalah kita, ek Izzul. Adat ada henbeg kecik berkaki dua. Ingatkan Izzul aje yang lewat sampai. Rupa-rupanya ada lagi - designer KN. Terpaksalah bos bangun bagi laluan kat anak buah nak ngisi tembolok sat sambil pelawa kami soh tambah nasi. Kalau perut ada dua....bolehler. Hehehehe.

Kami makan sampai kenyang, lagak ular sawa tertelan kijang. Lepas makan, bos KN bagi kad. Ingatkan kad jemputan makan nasi minyak. Rupa-rupanya kad ghaye. Ceh! Tipah tertipu! Lepas tuh dapat lagi ole-ole...dua jenis kuih raya. Er...bos....angpau untuk anak-anak tak de ke? Ekekekeke....

Anyway...terima kasih daun keladi, ada rezeki belanja lagi.

Lepas nih nak tunggu jemputan raya plak. Umah sapa nak kena serang dulu?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap