Konon...

Konon tak nak buat entri baru sebab nak concentrate study. Konon nak study, buku pun tak pegang lagi. Konon nak buat assignment, baru pegang bahan rujukan, dah kena tolak ke tepi. Konon nak prepare awal-awal, tapi masa dan tinggal seminggu lebih saja lagi, revision tak mula pun.

Apalah aku ni asyik konon-konon aje. Masa ambil degree dulu, konon-konon ni tak ler separah ini. Konon-konon pun masih boleh serius. La ni, konon-konon nak ambil masters, tapi main-main. Huwaaaa!!!

Somebody please knock my head!!!

Sememangnya aku tak pernah serius apabila melakukan sesuatu rancangan. Bila aku serius, mesti sesuatu berlaku dan membantutkan usaha serta rancangan aku yang maha serius tadi. Jadi, kesimpulannya, buat main-main. Kalau tak menjadi, tak ler sakit hati sangat sebab main-main.

Cuma aku seirus tentang perkara-perkara ini. Aku serius bila orang main-main dengan kredibiliti dan integriti. Aku serius bila orang berilmu berfikiran sempit. Aku serius bila orang bercakap tak bertapis. Aku serius bila orang memberi pendapat tanpa usul periksa. Aku serius bila, aku dah bagi isyaratl yang maha lama, tapi motoris tetap juga speed macam jalan tuh dia yang punya. Aku serius bila, pemandu memotong tanpa bagi isyarat. Aku serius bila konsentrasi aku diganggu. Aku serius!!!

Kalau korang tak paham maksud perenggan kat atas tuh, tak mengapa. Kandungannya lebih tertumpu kepada individu-individu tertentu yang aku harap akan membuat lintasan hormat secara tak sengaja ke sini...nyehehehe.

P/S: aku nak main-main baca buku. Moh sama mau ikut.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap