Aku jatuh cinta pada 'Zarul'

Kita akan mudah jatuh cinta bila terlalu lama dan kerap bersama dengan orang itu. Bila berjauhan atau lama tidak bertemu, maka akan lahirlah bibit-bibit rindu. Selama sebulan yang lalu aku banyak menghabiskan masa bersama Zarul. Siang dan malam, walau dalam mimpi, dia tetap bersamaku. Marah, benci, ketawa, menangis semuanya bersama.

Kini kerja-kerja ku telah selesai dan aku semakin berjauhan dengan Zarul. Tiba-tiba terasa ada satu kekosongan yang menguasai jiwa. Terasa satu kuasa yang menyuruh ku agar mencari Zarul semula. Tetapi bagaimana? Cara apa yang harus ku lakukan sedangkan fikiran ku kontang. Idea ku sudah terbatas. Imaginasi ku sudah tumpul. Aku harus berehat seketika sebelum mula bekerja. Jika Zarul ingin ku cari, tunggu hingga aku benar-benar bersedia. Siapa Zarul? Tunggu 'Peluang Kedua' (kalau tajuknya tidak diubah). Kau pasti akan kenali dia!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap