Back to school again

Minggu lepas, kelas aku yang pertama sudah bermula. Untuk semester ini aku cuma mengambil 3 subjek - IT, OM dan ME. Kelas IT dan OM tak ada masalah. Semuanya fakta, logik dan praktikal. Cuma kelas ME -managerial economics saja yang buat aku bermasalah. Kali terakhir aku belajar makroekocomi dan mikroekonomi adalah pada tahun 1993-1994. Itu pun belajar untuk lulus periksa. Tapi tak lulus pun...hua hua hua hua hua!!!!

Dulu medium pengajaran dalam bahasa Melayu. Sekarang pula dalam bahasa Inggeris. Terpaksa buat sedikit adjustment dari segi pemahaman. Itu bukan masalah. Yang menjadi masalah adalah untuk mengingati formula demand, variable, regression etc yang entah apa-apa...aku pun dah lupa. Bila aku minta rakan seopis tolong ajar, semua yang pernah amik subjek ekonomi henya menggeleng kepala -

1) ooo yang ni, tak belajar dulu. Saya belajar teori aje.

2) maaflah yer, makcik tak belajo ni masa hamik masters dulu.

3) oh tidak...nombor yeh..alergik dan macam-macam lagi alasan. Mampus aku.

Tak kanlah aku kena pergi UPM jumpa lecturer tiap-tiap minggu. Mesti dia cakap..apa ke bengap budak ni. Cemanalah buleh lepas daripada tapisan nih...hua hua hua hua hua.Aku memang tak suka nombor dan seangkatan dengannya. Segala tanda Q=a+b*P+c*Y+d*p kuasa 2, Yt=a+bXt+et dan macam-macam lagi buat aku fenin lahhhh!!!! Er...ada sesapa yang kat luar tuh buleh bagi tips cemana nak lulus dengan cemerlang?Sengsara aku semester nihhhhh!!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap