Teaser 2 Srikandi vs Arjuna

“Tak ada kerja lain? Terkejut aku tau tak!” marah Ridd geram; cuba melindungi fikirannya daripada dibaca oleh Zaihan.


“Tak baik untuk fighter kalau mudah sangat terkejut.” Zaihan mengingatkan. Tiba-tiba wajah Zaihan bertukar serius. Dia mengalihkan perhatian seketika daripada memandang jalan di hadapan ke wajah Ridd.


Ridd hairan.


“Zarida, aku fikir lebih baik engkau berhenti sahaja daripada jadi fighter. Kalau berhenti daripada taekwondo pun bagus juga.”


Hendak terkeluar biji mata Ridd merenung Zaihan. Dia pantas menoleh dan merenung tirus ke arah Zaihan.


“Kita cakap fasal apa tadi? Tiba-tiba aje masuk bab ni.” Ridd mengeraskan suaranya. “Engkau siapa nak nasihatkan aku? Aku punya sukalah nak buat apa. Dan aku tak suka orang menghalang aku daripada melakukan aktiviti kegemaran aku.” Entah kenapa tiba-tiba sahaja Ridd naik angin.


“Aku tak suka tengok engkau lasak macam tu. Tak manis. Engkau tu...”


“Aku tak nak dengar!” Ridd terus menutup telinganya dengan kedua-dua belah tapak tangan.


****


“Aku tak mahu engkau cedera.”


Ridd menggeleng kepala. Bosan betul kalau orang cakap begitu dengannya. Terlalu bimbang macam mamanya.


“Kalau aku masuk kelas menjahit pun, aku boleh cedera tau tak? Boleh kena jarum ataupun terjahit jari pada mesin dan macam-macam lagi. Silap hari bulan tergunting jari pula,” jelas Ridd bersungguh-sungguh. Tetapi kesungguhannya itu disambut oleh gelak ketawa Zaihan. Ridd merenung marah ke arah pemuda itu.


“Kenapa gelak ni?” Berkerut dahinya memandang pemuda yang macam digeletek-geletek itu. Sukanya dia.


“Engkau?” Zaihan menuding jari ke muka Ridd. “Engkau nak masuk kelas menjahit?” Zaihan semakin galak ketawa. “Boleh ke engkau menjahit?”


Wajah Ridd sudah merah padam menahan marah kerana dikutuk begitu. Cis! Engkau hina aku ya. Nah! Amik sebijik!


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kena cabut ke?

Sambal hangit

Resepi Bihun Goreng Simple Tapi Sedap